CBR1000RR-R

 

VERSENYZÉSRE
SZÜLETETT

 
Mondja ki nyugodtan: nincs olyan, hogy második legjobb! Csak legjobb van, és ezt mi is így gondoljuk... Ezért kezdtünk el versenyezni a hatvanas évek elején, és ezért versenyzünk a mai napig. A motorsport milliónyi kihívást tartogat, de ez visz minket előre. És ez teszi komollyá a játékot. Az Önét. A miénket.

A versenyek hívták életre az új CBR1000RR-R Fireblade-et is. Nem a nulláról indultunk. Az RC213V típuskóddal jelölt MotoGP-gépet és közúti testvérét, RC213V-S-t vettük alapul, hiszen e két modell magába sűrít mindent, amit a kétkerekűekről és a sebességről tudunk. A CBR1000RR-R Fireblade vadonatúj erőforrása továbbra is soros, négyhengeres, akárcsak a legtöbb versenymotoré. Az 1000 köbcentis, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű hajtómű furatátmérője és lökethossza megegyezik az RC213V-S-nél alkalmazottal, a vezérműtengelyek hajtásában pedig fogaskerekek is szerepet vállalnak. A himbás szelepmozgatás és a titán hajtórúdkészlet szintén egyezik, miként a négy alumíniumból készülő, kovácsolt dugattyú is. A csúcsteljesítmény 160 kW, azaz 217,6 LE (14 500 f./percnél), míg a - 12 500 f./percnél jelentkező - legnagyobb forgatónyomaték 113 Nm.

Hogy kiaknázható legyen a motorban szunynyadó erő, szériatartozék a hattengelyes pozícióérzékelő (IMU), az optimalizált HSTC, az állítható rajtprogram (Launch Control), a kétszintes ABS, az 5 colos TFT-kijelző és a Honda Smart Key. A vadonatúj Showa futómű, illetve az RC213V-S-ből érkező lengőkar alumínium hídvázhoz kapcsolódik, s olyan ínyencségekkel egészítették ki mérnökeink, mint a három lépésben szabályozható HESD vagy az új Nissin fékrendszer. A fejlesztés során a MotoGP-ben szerzett tapasztalatokra építettek szakembereink, így olyan idomzat születhetett, aminek minimális a légellenállása, ugyanakkor – többek között légterelő szárnyainak köszönhetően – fokozza a motor stabilitását nagy sebességnél.
 
 

Letölthető brosúrák: