CBR 650R

 

ÍZIG-VÉRIG
CBR

 
A CBR650R tervezésekor versenypályán szerzett tapasztalatainkat kamatoztattuk, ennek köszönhető a páratlan menetdinamika, ami a modellt jellemzi. Soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű motorja kifejezetten erős és pörgős, erről tanúskodik a 95 LE-s csúcsteljesítmény, a 63 Nm-es maximális forgatónyomaték és a 12 000 f./perces legnagyobb fordulatszám is. Vonzerejét tovább fokozza, hogy a felváltásokat megkönnyítő kuplungasszisztenst és a nyomatékhatárolós tengelykapcsolót egyaránt szériatartozékként adjuk hozzá, akárcsak a Honda Állítható Nyomatékszabályozót (HSTC), ami minden helyzetben segít megőrizni a hátsó kerék tapadását.

Mérnökeink kiválóságáról tanúskodik, hogy teljesítményvesztés nélkül sikerült Euro 5-ös szintre csökkenteniük a károsanyag-kibocsátást, miként az is, hogy az igazán nagy sebességgel vett kanyarokban is rendkívül precízen irányítható a motor. Ez utóbbiban az új, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált működésű (SFF), nagydugattyús (BP), fordított (USD) Showa villa is fontos szerepet játszik, akárcsak a gondosan meghatározott rugó-előfeszítés, valamint húzó- és nyomófokozati csillapítás. A lenyűgöző fékerő főként a radiálisan rögzített első nyergeknek, illetve a 310 mm-es átmérőjű, úszóágyazású első tárcsáknak tudható be, de elismerést érdemel az egydugattyús nyereggel társított, 240 mm-es hátsó tárcsa is.

A CBR650R dupla, LED fényszórója átrajzolt, még sportosabb fejidomban kapott helyet, melynek stílusa a minimalista üléshez, illetve a karcsú hátsó traktushoz igazodik. A könnyen leolvasható, folyadékkristályos kijelző, a felső villahíd aljára rögzített csutkakormány és az Automatikus Vészvillogó (ESS) újabb nyomós érv a modell mellett.
 
 

Letölthető brosúrák: