CBR 500R

 

ÉLMÉNYEK
FUTÓSZALAGON

 
Ha a sportmotorok szerelmese, ne kössön kompromisszumot a menetteljesítményeket illetően! Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető CBR500R a CBR1000RR Fireblade egyenes ági leszármazottja, erre utalnak agresszív, pengeéles vonalai, szigorú tekintetet kölcsönző fényszórói és – aerodinamikai hatékonyságot szolgáló – formai megoldásai is. Üléspozíciója kifejezetten sportos, a kényelem mégis elsőrangú, amiben az aktuális váltófokozatot megjelenítő, felváltások esedékességére figyelmeztető, folyadékkristályos műszeregység és a felső villahíd aljára rögzített csutkakormány fontos szerepet játszik. Soros, kéthengeres, folyadékhűtésű, nyolcszelepes motorja 48 LE-s csúcsteljesítményt (8600 f./perc) és 43 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot (6500 f./perc) ad le, s továbbfejlesztett vezérműtengelyének, valamint megnövelt szelepemelésének köszönhetően még nagyobb erővel tol az alsó és a középső fordulatszám-tartományban. Hogy a lehető legkönnyebb legyen használni, alapáron kínáljuk hozzá a fel- és leváltásokat megkönnyítő kuplungasszisztenst és a hátsó kerék blokkolását meggátoló nyomatékhatárolós tengelykapcsolót, s nem utolsó sorban végtelenül kifinomult futóművel szereljük fel a modellt.

A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított, állítható rugó-előfeszítésű első villához szépen megmunkált, zártszelvényből készülő hátsó lengővillát társítottunk, méghozzá vadonatúj, kiváló minőségű központi rugóstaggal, melynek előfeszítése kilenc lépésben szabályozható. Hondához illően a kétcsatornás blokkolásgátlóval felszerelt fékrendszer is elsőrangú. Elöl 320 milliméteres, hullámos peremű tárcsa és kétdugattyús nyereg teljesít szolgálatot, míg a hátsó kerékre 240 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg került. Gyors, érdekes és élvezetes – a CBR500R nyergében kezdő és haladó pilóták is életre szóló élményekre tehetnek szert.
 
 

Letölthető brosúrák: