CB650R

 

A MOTOROZÁS
ESSZENCIÁJA

 
Tisztán látszik, hogy a CB650R tervezőit a Neo Sports Café család tagja, a minimalista stílusban fogant CB1000R ihlette, hiszen ugyanaz a letisztult, elegáns, magabiztosságot sugárzó formavilág köszön vissza. A hol ívelt, hol markáns élekkel tarkított idomzat és a karcsú rendszámtartó csak fokozza a hasonlóságot. Csupán ennyi a küldetése: önfeledten motorozni. Soros, négy hengeres erőforrása és röviden áttételezett váltója elképesztő gyorsulást sejtet, míg a 16 szelepes, DOHC-vezérlésű erőforrásból feltörő, velőtrázó üvöltés szinte függőséget okoz. Mintha az első négyhengeres Hondák egyike állna előttünk, pont úgy futnak a jellegzetes leömlőcsövek a hengerek előtt. Sportosság ide vagy oda, első a biztonság, ezért lassításkor nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, gyorsításkor pedig Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) felügyeli a hátsó kerék tapadását. Ráadásul egy gyors beavatkozás után A2 jogo-sítvánnyal is vezethető a – 48 LE-s teljesítményűre csökkentett – CB650R, és visszaalakítása sem bonyolultabb.

A modell kiváló úttartásáért 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús, fordított Showa villa (SFF-BP) felel, az új futómű révén nőtt az első abroncs tapadása és még több visszajelzés érkezik a pilótához. Legalább ilyen nagy szerepe van a kiváló tapadásban a 120/70 R17 és 180/55 R17 méretű köpenyeknek, melyek anyagkeveréke tökéletesen illik a CB650R ideális merevségű vázához és futóműgeometriájához. Feltűnő újítás a LED-világítás részeként beépített, köralakú, mégis modern, átható kékes fényt kibocsátó első lámpa. Szintén új a világos, még könnyebben leolvasható LCD-műszeregység, amin váltófokozat-kijelző és felkapcsolásra figyelmeztető ikon is látható. Nem maradhatott ki az Automatikus Vészvillogó (ESS) sem, ami erőteljes fékezéskor felvillantja a négy irányjelzőt, hogy figyelmeztesse a többi járművezetőt.
 
 

Letölthető brosúrák: