CB1000R

 

A MÁSIK
BESTIA

 
A Neo Sports Café családba tartozó CB1000R-re pillantva elsőként az elegáns,karcsú keretbe foglalt, döntött fényszóró szúr szemet, alaposabban körbejárva pedig feltűnik a kisebb, ívesen előrehajló hűtőradiátor-burkolat, melynek formavilága visszaköszön a segédvázon is. Minden fényforrása LED, és hívásfogadásra, zenehallgatásra is alkalmas, 5”-os TFT-műszeregység díszíti a modellt, ami a Honda Smartphone Voice Control system* segítségével hangutasításokkal vezérelhető.

Miből fakad a CB1000R páratlan gázreakciója? Nos, soros, négyhengeres erőforrása 145 lóerős teljesítménnyel és 104 Nm-es forgatónyomatékkal repíti a karcsú motort. Elektronikus gázmarkolat, valamint három gyári és egy szabadon beállítható üzemmód segítségével szabályozhatjuk az erőleadást, a motorfék mértékét és a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) érzékenységét. Szinte körülöleli az erőforrást a 4-2-1 rendszerű kipufogó, ami 5500-as fordulatszám felett mély, őrjítő üvöltéssel teszi még hátborzongatóbbá a gyorsítást. A modellt minden paraméterében állítható, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa SFF-BP villára ültettük, ez – a központi rugóstaggal és a bal oldalon futó lengőkarral – kivételes úttartást szavatol. Fáradhatatlanul dolgoznak a négydu-gattyús, radiálisan rögzített féknyergek és 310 mm-es első tárcsák is, a kifinomult ABS-nek köszönhetően pedig tapadástól függetlenül mindig biztonságosan lassíthatunk.

Már az első métereken kiderül, hogy a CB1000R a motorozás vegytiszta élvezetét nyújtja – a karokat megfeszítő gyorsulás és a hátborzongató hang ajtót nyit egy új világba. Az út végén megállva legszívesebben órákig csodálná az ember a soros, négyhengeres konstrukciót, illetve mérnöki műremeknek is beillő részleteit.
 
 

Letölthető brosúrák: