Honda Motor hírek

Karbonnal erősített vázat tervez a Honda


Noha a nemrég még úgy tűnt, meghalt a hatszázas sportmotorok piaca, az egész hullámot elindító Honda már a CBR600RR feltámasztását tervezi - ám ennél sokkal érdekesebb, hogy milyen megoldásokat vetnek be. Ugyanis az új 600RR jó eséllyel a régi továbbfejlestése lesz, nem egy teljesen új modell - vagyis azt a receptet követik, ami a CBR1000RR-nél is bevált.

20951018 df5ba0e207e8bee48776de4765e0be62 wm

Erre utal a legújabb szabadalmuk, a karbonnal erősített alumínium hídváz, melynél az váz karbonszálakat visznek fel ragasztóval, és így erősítik meg, ami ideális megoldás: egy új váz tervezése és fejlesztése nélkül, viszonylag költséghatékonyan tudnak javítani a merevségen, érdemi súlynövekedés nélkül.

A Hondának több ötlete is van a témában, három szabadalmi tervet is beadtak - mind a hármon a CBR600RR látható -, az egyik egy lengővilla, melyre alulról ragasztottak szénszálat, és elvileg minden irányba növeli a torziós merevséget, a második a váz keresztmerevítése, vagyis egy karbon rúd, mely az airboxot átszúrva támasztja meg középen a vázat, a harmadik pedig az egyik legkritikusabb helyen, a váznyaknál lévő karbon betét.

20951020 4986cc2fc784f21847b7307a8e3dcfb6 wm

20951022 a5624e57c4477f0cbccfa351a0a7733b wm 20951024 a7a95096ba8de9b0efb930126f949a62 wm

Az első és harmadik megoldást a CB1000R vázával és lengővillájával is lemodellezték, tehát sejthetően nem csak egy konkrét modell terveiról van szó, hanem egy technológiáról, amelyet akár az egész modellpalettánál használhatnak. További érdekesség, hogy a szabadalmi rajzokon fő modellént látható CBR600RR egyik korábbi változathoz sem hasonlít, például az első légbeömlőt és a farokrészt minden bizonnyal az RC213V MotoGP versenygép formái ihlették.

forrás: totalbike.hu