Hírlevél

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy frissen értesülhessen legújabb híreinkről, eseményeinkről, promóciókról! Kérjük, válassza ki melyik témákra kíván feliratkozni!

Honda Premium Quality

Eredeti Honda pótalkatrészek

Honda CASCO

honda casco wide skyscraper

Honda Motor hírek

Kétkuplungos lett a Honda


A Honda már a VFR 1200 F bemutatása előtt kiszivárogtatta a dupla kuplungot, ám sokak csalódására az októberi premieren egy szó sem esett róla – a V4-es rendkívül finoman működő, ám hagyományos kuplunggal jelent meg. Nem történt átverés, megígérték, hogy hamarosan érkezik.

ketkuplungos honda 01 ketkuplungos honda 02

Nem is maradt el, csak megkésett: a motorkerékpárok között elsőként a sporttúra gép kapta meg a DCT Dual Clutch Transmission technológiát. Eltűnik a kuplungkar és a váltópedál, cserébe új markolatokat kapunk – a berendezés vezérlése kézzel történik ezen a verzión. Jobb oldalon billenőkapcsolóval válthatunk az automata és a manuál funkció között.

ketkuplungos honda 03

Ugyanezzel a kezünkkel kapcsolunk az üzemmódok között. A D a gazdaságos automata, hangolása és működése túrázáskor vagy városban tűnik ideálisnak. S-be kapcsolva értelemszerűen a sportos én jön elő, míg az N-állás az ürest jelenti. Ujjaink parancsát a gyáriak ígérete szerint a hidraulika simán, és észrevétlenül követi.

ketkuplungos honda 04

A bal markolaton levő fokozatváltó manuális üzemmódban nyer értelmet – a plusz és mínusz ikonokkal festett gombok a fel- és lekapcsolást vezérlik. A berendezés lényege azonban nem ez a kényelmi funkció: a dupla kuplung a rángásmentes, sima futást garantálja.

ketkuplungos honda 05

A következő fokozatba váltáskor a hidraulika helyére kapcsolja a kiválasztott fogaskereket, majd az előző fokozatot oldja az egyik kuplung, majd a következőét összezárja a másik. Nem szakad meg a lendület, nincsenek káros reakciók – ez főleg visszaváltáskor lehet kellemes.

ketkuplungos honda 06

A DCT ára még nem ismert, de a négymilliós alaphoz biztosan hozzáadhatunk 4-500 ezer forintot. A Honda ígérete szerint a rendszer nem marad csupán a 173 lóerős VFR-é: az elkövetkező években egyre több motor megkaphatja a simaságot szavatoló berendezést.

 

Forrás: totalbike.hu