Hírlevél

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy frissen értesülhessen legújabb híreinkről, eseményeinkről, promóciókról! Kérjük, válassza ki melyik témákra kíván feliratkozni!

Honda Premium Quality

Eredeti Honda pótalkatrészek

Honda CASCO

honda casco wide skyscraper

Honda Motor hírek

Honda CTX700D - Akit nem fal fel senki


Először a konzervatív amerikai piacon mutatták be, és sikert aratott. 2014-től Magyarországon is elérhető a Honda legkisebb baggere. A legfőbb kérdés: a modern technika kiöli-e a régi értékeket?

A rockzene hőskora után a DJ-knek rendelkezésükre állt a világ összes valaha felvett zenéje, mégsem tudtak túllépni saját korlátaikon: a végtelen számú műfajból legfeljebb egyre-kettőre specializálódva építették repertoárjukat, ahelyett, hogy egy-egy hétvégén megpróbálták volna a mulatóst egy fedél alá hozni a hörgős black metállal. A műfajok kereteiből kiugorniuk viszont nem nagyon sikerült. Ezzel szemben ott van a Honda, ami motorgyártó létére egyben a legjobb DJ is, hiszen nemcsak külön-külön mozog otthonosan az összes műfajban a PCX125-től a Gold Wingig, páratlanul sikeresen tudja őket ötvözni, gondoljunk csak a Crosstourerre, ami egy túraenduróba oltott sportmotor. Tehát adva van a világ legjobb stíluskeverő műhelye, ahol a meglévő modelleket átszabva évről évre újabb kategóriákat kevernek ki. És ezek jól sikerülnek, mindegyikkel öröm motorozni, nem keltenek olyan disszonáns érzéseket, mint az Eurovíziós Dalfesztivál idei győztese.

 

Motorok-Honda-CTX700 motorrevu 7

 

A legújabb stílusmixük eredménye a Honda CTX700D és annak fejidom és oldaldoboz nélküli változata, a CTX700DN. Mindkettő alapjául az NC700S szolgál, amit egy ötvenezer kilométeres tartósteszt során nagyon megkedveltünk. Nyomatékos és takarékos motorja, feltűnés nélkül dolgozó duplakuplungos automata váltója és általános praktikuma amolyan hétköznapi hőssé, mindent tudó szürke eminenciássá tette. A Honda ezt a modellt vette alapul, amikor tavaly megalkotta az amerikai piacra a CTX sorozatot, ami idén már nálunk is kapható.

 

Motorok-Honda-CTX700 motorrevu 6

 

Az NC családdal való műszaki rokonság már távolról nézve is egyértelmű. A meredeken előre döntött kéthengeres motor például változatlan formában került bele az új kiadásba, és az acélcső váz is ismerős: ez utóbbin minimális változtatásokat végeztek. Az ülésmagasság bő hét centivel került mélyebbre, így 720 mm magas nyeregből mindenkinek garantált a biztos, telitalpas talajfogás. A villaszög 0,7 fokkal laposabb lett, és az utánfutást is megnyújtották négy milliméterrel. Ezek amolyan finomhangolások, amitől elméletileg nyugodtabb lett a motor viselkedése, de már az NC sem volt ideges, és a CTX-et sem vádolhatjuk sem lomhasággal, sem tohonyasággal. Sőt, egyenesen meglepetés volt, mennyire kezes és agilis, de ne rohanjunk ennyire előre.
Új lett a segédváz, de nem is ez az igazán érdekes, hanem ami miatt új segédváz kellett: a CTX tankja nem az ülés alá került, hanem hagyományosan a vezető lába közé – ezzel klasszikus lett a felépítés, de le kell mondani az NC-k hatalmas és praktikus tárolórekeszéről, amiről már annyi ódát zengtünk. A benzintartály mindössze 12,4 literes, de a CTX700 vegyes használatban beérte 3,3 literrel, vagyis körülbelül 375 km-es hatótávval rendelkezik, ami túrázáshoz is bőségesen elég.

 

Motorok-Honda-CTX700 motorrevu 1

 

Írta: Zomborácz Iván, Képek: Mező János

 

 Forrás: motorrevu.hu