Honda Motor hírek

Felfrissül a Honda Crossrunner


A Honda VFR800X alapos ráncfelvarráson esett át, így komoly játékos lehet a közepes méretű, aszfaltra orientált túra-endúrók között.

 

Négy évvel ezelőtt mutatta be a Honda a nagy múltú és sikeres sport-túra motorján alapuló VFR800X Crossrunnert. A sportos testvérével ellentétben nem lett átütő sikere a Crossrunnernek, azonban a Honda újabb esélyt ad a típusnak. Az első változat egy jóllakott plasztik verébre hasonlított leginkább és egy sebtiben átépített VFR benyomását keltette. Az új változathoz alaposan hozzányúltak a mérnökök, legalábbis ez olvasható ki az információkból és ezt látni a képeken is.

 

Az elődjénél jóval karcsúbb, könnyedebb az új Honda formaterve
honda vfr800x crossrunner 1

 

A motor fizimiskáját az aktuális VFR800-as irányvonalhoz igazították, így a két fényszóróval ellátott fejidom jóval terebélyesebb érzést kelt a szemlélőben. Ennek ellenére az egész motor filigránabb lett a dundi elődjéhez képest. Ez köszönhető a hosszabb rugóúttal rendelkező első és hátsó futóműnek és a módosított hátsó váznyúlványnak is. A kerekek terén szintén a az F változatot követi – az újratervezett alumíniumból készülő lengőkarhoz csatlakozó hátsó rugóstag immár 170 milliméteres elmozdulásra képes, míg az első teleszkóp tizenkilenc centimétert képes összeülni. Komoly terepre így sem lesz alkalmas, azonban rossz minőségű országúton javul a menetkomfort.

 

Még jobb szélvédelemmel, markolatfűtéssel és kényelmesebb üléspozícióval remek utazómotor lesz belőle
honda vfr800x crossrunner 2

 

A motorblokk a jól ismert változó szelepvezérlésű V4-es erőforrás, amelyet némileg áthangoltak. A korábbi 101 lóerő helyett már 105 lovat képes a láncra szabadítani és a forgatónyomatékát is úgy lőtték be, hogy a hétköznapi fordulatszámokon – tehát az alacsony és közepes tartományban – használhatóbb legyen. A biztonság érdekében ellátták a Honda új fejlesztésű kipörgésgátlójával, a HSTC-vel is. Ez két fokozatban állítható és ki is kapcsolható szükség esetén. A fékek természetesen blokkolásgátlóval és elöl radiális felfogatással rendelkeznek – igaz, hogy ennek utcai használat során sok haszna nincs, ellenben a négy-négy dugattyúval operáló féknyergekkel.

 

A modell érkezését 2014 végére illetve 2015 elejére ígérik, azonban még nem tudni, hogy mennyit fognak elkérni érte a kasszánál. Ezekkel az újításokkal büszkén kiállhat az ellenfelek mellé a küzdőtérre, nem lesz oka szégyenkezni.

 

Forrás: onroad.hu