Hírlevél

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy frissen értesülhessen legújabb híreinkről, eseményeinkről, promóciókról! Kérjük, válassza ki melyik témákra kíván feliratkozni!

Pont amennyi kell - Honda CR-V 2.2 Lifestyle teszt


Honda CR-V 2.2 Lifestyle teszt

Erőteljes, csendes dízelmotorral, kézi váltóval, közepes felszereltséggel járt nálunk a frissen megújult CR-V. Aki beleült, kedvelte, meggyőző autó.

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 04  

 

1995 volt az év, amikor a Honda piacra dobta első szabadidő-autóját. Ezt 2002-ben, majd 2007-ben követte a második és a harmadik generáció, és az idén került sor a folyamatos személyautósodáson átesett széria negyedik megjelenésére: ősszel Párizsban már látható volt a sorozatgyártású változat, november elején Magyarországra is megérkezett, és immár az első hosszabb együttlétet is magunk mögött tudjuk. Formája előnyére változott, kicsit rövidebb lett, ami könnyebb manőverezhetőséget és jobb átláthatóságot biztosít, alacsonyabb építése és jobban lesimított vonalvezetése légellenállását csökkentik.

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 11

 


 

Optimalizálták a karosszérián található elemek formáját, új kialakítású hűtőmaszkot kapott, s alulról burkolt padlólemez is mérsékli a menet közben a kasztnin keletkező felhajtóerőt. Szabadidő-autósan nagy felnijein 225/60 R18-as gumikat visel, amik az autó stílusához megfelelő stabilitást, komfortos menettulajdonságokat adnak. Kimondottan tágas autó, nem csak az utasok, csomagjaik is teljes kényelemben utazhatnak az elődjéhez képest nagyjából tizedével felhizlalt, 589, tetőig pakolva 1189 literes poggyásztérben.

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 29 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 31 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 30

 

Ami az új üléshajtási mechanizmusnak köszönhetően remekül kihasználható, segítségével pedig másodpercek alatt bővíthetjük 1648 literesre az alapesetben egyébként 14 cm-rel hosszabb, ledöntött ülésekkel akár 160 centis tárgyak elhelyezését is lehetővé tevő csomagteret. A hátsó ülések szélein kis szalag kandikál ki az ülés alján, ha ezt meghúzzuk, először lebillen az ülőlap, majd nagyjából másfél másodperc elteltével finoman, csillapítottan ráhajlik az üléstámla. Visszacsukása már két mozdulatos tevékenység, fordított sorrendben lehet felállítani az ülést, és ez sem igényel túl nagy erőfeszítést, ráadásul a támla finoman eltolja maga elől a biztonsági övet, így ott sem lehet fennakadás.

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 36 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 39

 

Az ülések kényelmesek és tág határok között állíthatók, elektromos deréktámasszal is ellátták őket. Bár az alapszín fekete, az anyagok tapintása jól esik a kéznek, és ergonómiai bakikat sem követtek el, minden jól elérhető, állítható, kézre esik. Más logikájú autók után talán csak a multikormányon szétszórt különálló egységek használata igényel némi gyakorlást, más Hondából átülve magától értetődő, hova kell nyúlni, ha állandó sebességet, halkabb rádiót, vagy más fedélzeti kijelzést szeretnénk. Ajtózsebei nem túl tágasak, középső, mozgatható fedelű könyöklője viszont elég mély, az előtte található három pohártartós, fedeles rekesz hasznos, zárható kesztyűtartója elfogadható méretű.

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 73 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 72

 

Lifestyle felszereltségünk garantált sok kellemes kiegészítőt, például kamerás, szokatlanul szerény méretű képernyőn rajzoló tolatóradart, sebességtartó automatikát, kanyarfényszórókat, valamint ülésfűtést az első székeken. HI és LO fokozatok választhatók a kézifékkar előtti billenőkapcsolókkal, és itt az alacsonyabb program valóban csak langyosra fűti fel a széket. Kisgyerekesek örülhetnek az Isofix bekötési pontoknak a hátsó üléseken, a deaktiválható utasoldali légzsáknak, vagy a tetőkárpitba integrált, hátsó üléseket mutató panorámatükörrel kombinált szemüvegtartónak. Automaták a fényszórók, szenzoros az ablaktörlés, jól szól az audiorendszer. Kedves figyelmesség, hogy akárcsak a Toyota GT86-ban, bőrbe burkolt finom párnával fedték a középkonzol azon részét, ahol a térdünk nekiütődhet menet közben.

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 56

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 55 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 54 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 43

 

Ami hiányzott az amúgy komplett összképből, az egy navigációs rendszer volt, ez még a csúcsfelszereltségű EXE kivitelekben is feláras tétel, és nem kevés az érte számlázott 500 000 forint. Tesztautónkból az adaptív tempomatot (ACC), ütközést mérséklő rendszert (CMBS) és sávtartó elektronikát kombináló (LKAS) ADAS biztonsági rendszer is kimaradt, de ennek nem láttuk hátrányát. Autópályán igen jól fekszi az utat, fékei meggyőzőek, és az első hó érkezése az új Real Time 4WD rendszert is próbára tette. A korábbi megoldást elektronikus vezérlésre cserélte a Honda: indulásnál mind a négy kerék aktív, egyenes haladás közben gázolaj-takarékos elsőkerék-hajtással közlekedünk, és csak akkor válik a másodperc törtrésze alatt összkerekessé az autó, ha a szenzorok csúszást, kipörgést, vagy arra való szándékot érzékelnek. Ekkor viszont pillanatok alatt kapcsolják a hátsó kerekeket, s a ráadott nyomatékkal ellensúlyoznak mindenféle bizonytalanságot.

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 19

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 22 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 21 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 14

 

Fékei jól lassítanak, a kormánymű precíz, talán csak a váltóba lehet kicsit belekötni: hondásan precíz, kapcsolása is határozott, talán a váltóutak lehetnének kicsit rövidebbek. A motorban van spiritusz, bár a fás ECON használata inkább takarékosságra sarkallja a vezetőt, ezzel nincs is baj. Nagyjából 40% rövid városi menettel, 20% szerpentines országutazással és 40% autópályával 7,3 l/100 km-es tesztfogyasztás jött ki, ami ugyan még távol áll a gyári (5,8 l/100 km) átlagtól, de egy ekkora, ilyen erős autótól teljesen jó érték, s nyilvánvalóan óvatosabb gázpedál-kezeléssel még tovább mérsékelhető. Kényelme pazar, felszereltsége a felsorolt két tételt leszámítva csaknem fullos - az EXE kivitel kulcsnélküli nyitás-indítása és motoros csomagtérajtó mozgatása még praktikus, de a Lifestyle-ba nem kapható kiegészítők lehetnek -, és ezek a tulajdonságai, valamint a konkurens modellek árai alapján 9,3 millió forintos árcédulája, ha nem is kedvező, de teljesen indokolt. Sokat utazóknak, csomagokkal, sporteszközökkel szolidabb terepekre is vállalkozóknak, családosoknak remek választás.

 

Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 69 Honda CR-V 2.2 LifeStyle teszt 09

 

 További képek...

 

Gruber Gergely

Forrás: autonavigator.hu