Hírlevél

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy frissen értesülhessen legújabb híreinkről, eseményeinkről, promóciókról! Kérjük, válassza ki melyik témákra kíván feliratkozni!

Honda Premium Quality

Eredeti Honda pótalkatrészek

Honda CASCO

honda casco wide skyscraper

Honda Autó hírek

Máris jön az új Civic Type R


Az aktuális Civic Type R igazán nehéz szülés volt. A brutálisan erős, turbós benzinmotor és a hozzá tartozó elsőkerék-hajtású erőátvitel kifejlesztése sokkal hosszabban tartott, mint azt bárki gondolta volna: legalább három éven át csak beszéltek róla, mire végre bemutatták. Nos, a tizedik Civic generációval nem így lesz.

 

78607 New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris

Érthető a Honda hosszas vacakolása a mostani Type R-rel: egyrészt gazdaságilag is nehéz időszak volt a 2010-es évek első fele, másrészt a környezetvédelmi szabványok és a konkurencia erősödése egyaránt magasabbra emelte a lécet. A kétliteres, 200 lóerős V-TEC szívómotor már kevés lett volna a 250 és 300 lóerő közt teljesítő konkurensekkel szemben, ráadásul az újabb környezetvédelmi előírásoknak sem tudott volna megfelelni. Így a Hondánál hosszas fejlesztés indult, amelynek az eredménye a leköszönő Type R lett. Ezt azonban inkább presztízsből dobhatták piacra, hiszen a két piacon töltött év alatt nem remélhették komolyan, hogy akár a fejlesztés költségét meghozza.

78609 New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris

Nyilván ennek is köszönhető, hogy a most érkező Civicből nagyon hamar lesz Type R. Tanulmányként már tavaly ősszel megmutatták a sportkivitelt, ez látható a képeken is, és az idei Genfi Autószalonon már a szériaváltozat bemutatása várható. A gyorsaság oka egyszerű: a sportos hajtás ezúttal készen volt, csak be kellett építeni az új karosszériába, ami az előző generáció hosszas fejlesztése közben szerzett tapasztalatokkal a zsebben nyilván nem okozott gondot.

78613 New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris

Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy az új Type R hány lóerőt szabadít az első kerekekre, de valószínű, hogy az előző generáció 310 lóerejénél nem adják alább. Simán lehet, hogy egy picit tovább engedik a turbónyomást, az azonban nem túl valószínű, hogy jelentős teljesítménynövekedés jön, hisz a sportos Civic már eddig is feszegette az első kerekeken biztonsággal átvihető teljesítmény végső határait.

78608 New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris

78606 New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris

78612 New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris

78611 New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris 1

forras: totalcar.hu