Hírlevél

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy frissen értesülhessen legújabb híreinkről, eseményeinkről, promóciókról! Kérjük, válassza ki melyik témákra kíván feliratkozni!

Honda Premium Quality

Eredeti Honda pótalkatrészek

Honda CASCO

honda casco wide skyscraper

Honda Autó hírek

Már nem gyártják a Honda családbarát sportkocsiját


Honda FR-V 2.0 Executive, 2004 használtteszt

Mindössze 5 évig gyártották az FR-V-t. Kár érte, hiszen két üléssorba rendezett hat ülésével évekig igazi unikumnak számított, és ma sem lenne konkurense.

 

Krómozott kilincseivel, villogós tükörházaival és dinamikus formájával ma sem idejét múlt, de 2009 ősze óta már nem gyártott modell az F-RV
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 20

 

Már három gyerekkel is komoly fejtörést okoz az autókérdés, ugyanis temérdek modellbe nem lehet három korrekt gyerekülést egymás mellé szuszakolni a második üléssorba. 2004 őszén épp unokatestvérem küzdött e problémával. Abban biztos volt, hogy addigi Renault Clióját kénytelen lesz lecserélni, de az azért meglepte, hogy az alsó-középkategóriás kombik, például a Peugeot 307 Break vagy a Volkswagen Golf Variant sem ígérkezett tökéletesnek. A gyereküléses autópróbák során hamar kiderült, személyautós kényelemmel az árban inkább a 10, mint az 5 milliót közelítő nagy egyterűek valamelyike lehetne megoldás − ez persze még részletre vásárlással is túlnőtt a lehetőségeken. A három üléssoros MPV-k persze rögtön új igényeket is fellebbentettek, jó lenne, ha legalább 6 ülés lenne az autóban, sokszor adódik, hogy a legszűkebb családon kívül valaki még velük tart, és persze kell pakolóhely is. A három üléssoros kompakt egyterűk, például az Opel Zafira, vagy a Renault Grand Scénic azonban vagy 7 ülőhelyet vagy használható méretű csomagteret kínáltak, a kettőt együtt nem. A kínálat ekkor le is szűkült a már frissítése utáni Fiat Multiplára, az viszont formájával nem nyert. Nagyjából tanakodás közben jelent meg a hazai piacon a Honda FR-V, és ez bizony, ha nem is első látásra szövődő szerelemet, de azonnali döntést szült. Hat teljes értékű ülésével, és így is megmaradó, 439 literes, a hátsó ülések egyszerű síkba döntésével 1049 literes csomagterével ideális megoldásnak tűnt az autókérdésre.

 

Nem egész 4,3 méter hosszú, 1,81 széles és 1,61 magas, 2 üléssoros, 6 üléses egyterű az F-RV — kategóriájában igencsak sportosnak számít
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 05
Jól látszik, hogy a középső ülés az elsőknél kevéssel keskenyebb. A műszerfalra tett váltókar nem csak helytakarékos, 6,5 év után is kiválóan kapcsolható
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 26

 

Némi hátszéllel, színválasztási lehetőség nélkül még az évre tudtunk szerezni egy példányt, nem is rosszat, rögtön a csúcsmodellt, azaz a 2,0 literes benzinest, a ötletgazdagabb, Executive felszereléssel. Ez 6 439 000 forintos árával bő 1,3 millió forinttal volt drágább a legolcsóbb változatnál, de unokatestvérem már akkor hosszú távra tervezte az FR-V-t. Úgy gondolta, számára mind az erősebb motor, mind pedig az Executive automata légkondija, elektromos tetőablaka, ülésfűtése és menetstabilizáló elektronikája is fontos, valamint vízválasztó volt, hogy a kezdeti kínálatban másik lehetőségnek számító 1,7 literes, 125 lóerős belépőhöz 5, míg a 2,0 litereshez már 6 fokozatú váltó járt. A választás közel 7 év távlatából is jónak tűnik, pláne, hogy gyermekeinek száma az évek során négyre nőtt, s a mindennapi használatban, valamint a nyaralásokkor, hosszabb utakon is jól teljesített az FR-V. A 2,0 l-es, 150 lóerős, 192 Newtonméter nyomatékú benzinessel a menetteljesítmények már igen jók, a 100 km/órára gyorsítás 10,5 s, a végsebesség 195 km/óra, persze fontosabb, hogy a nyomatékos, ugyanakkor hondásan szívesen forgó motorral teli utastérrel is könnyű boldogulni. Télen gyorsan megjön a fűtés, nyáron izmos a légkondi. Autópályán sem jön zavarba a hajtáslánc, 130 km/óránál hatodikban 3000/perc a főtengelyfordulat, és ilyenkor még meglehetősen csendes az FR-V futása.

 

Vetített, gyújtás nélkül szinte vak a műszerblokk. A fedélzeti számítógép városban 11 l/100 km vegyes fogyasztásról tudósít, rendszerint 500 kilométerenként tankolni kell
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 31

 

honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 35 honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 53 honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 52

Talán a vezetőoldali könyöklőn látható leginkább kárpitkopás. A kormánykerék és a váltógömb bőrhuzata csak fényesedett

 

Ha az utastér berendezését nézzük, mai szemmel nagyjából kisautós anyagminőséget állapíthatunk meg, a műanyagok kemények és viszonylag könnyen karcolódóak, az ülések mérete szintén kisautós, oldaltartás az első sorban sincs. Mindez persze megbocsájtható, hiszen a 4,3 méteres hosszon és 1,8 m-es szélességen kialakított 6 ülőhely így is tisztességes. Jól jön, hogy Isofix-csatlakozós gyerekülés három helyre (elöl középre és hátul a szélső ülésekre) is tehető, az ülések elrendezése a középső székek tologathatóságával, az első középső támla könyöklőnek-lehajtásával is variálható. A gyári sajtóanyag összesen 32 féle elrendezést ír, ha beleszámítjuk az első ülések állíthatóságát és a hátsó támlák dőlésszög-szabályozhatóságát, akkor biztosan előállítható a variáció-sor.

 

Nem az ajtóra, hanem a műszerfal bal szélére került a sofőr ablakvezérlő panelje. Ezt egy feltörés során megrongált egyetlen kapcsoló miatt, egyben, mintegy 70 ezer forintért kellett cserélni
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 36

 

honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 42 honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 40 honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 39

Csúsztatható középső üléseivel, elöl ledönthető háttámlájával jól variálható a kellően tágas utastér. Az első középső ülés támláját lehajtva kartámaszt kapunk, ülőlapjából rekesz és kisasztal is kihajtható; alsó feléből fiók húzható ki. Az ülések mérete és tartása nem a legjobb, az elöl-hátul síkpadlós beltér azonban nagyon tágas

 

Sokak számára döbbenetes, de meredek oldalfalainak, elöl-hátul szeparált üléseinek köszönhetően, átlagos testmérettel valóban akár 6 felnőtt is kényelmesen férhet el az FR-V-ben. Ehhez persze trükkök kellettek, például meredekek az oldalfalak, a középső székek hajszálnyit keskenyebbek a szélsőknél, amelyek pedig a megszokottnál közelebb kerültek az ajtókhoz. Fura, de nem rossz ez, az ajtó teteje ugyanis puha, kárpitozott könyöklőfelület, a pedálok és a precíz kezelőszervek pedig folyamatosan elvarázsolják a sofőrt. Ki gondolná, hogy egy ilyen családi autóba sportkocsisan közvetlen, gyors reakciójú kormánymű kerül, a műszerfalra vitt váltókar pedig nem csak helytakarékos, a kormánykeréktől mért fél arasznyi távolságával, rövid, precízen vezetett útjával, és a fokozatokba szinte magától bekattanó mechanikájával imádni való. Tökéletes, gyakorlatilag sík a pedálrend, a rögzítőfék ismét nem hagyományos, hanem a műszerfal aljából vízszintesen kihúzható, a karnál sokkal jobban kezelhető, bár megszokást igénylő kallantyú.

 

Minden kétséget kizáróan befér három teljes értékű gyerekülés is a második sorba egymás mellé
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 51

 

honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 21 honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 22

Kényelmes beszállási teret adnak az elöl-hátul csaknem derékszögben nyíló ajtók. A zsebek szűkek, de hátul palacktartósak

 

Jól látható, hogy az FR-V telis-tele van egyedi elemekkel, ezért aztán lehet rettegni, vajon mennyit bírnak ezek. A japán gyártású japán autó azonban a tapasztalatok szerint magától ritkán romlik el. A mindössze 81 ezer kilométert futott példány terven kívüli javításainak felét a hazai utak okozhatták, a stabilizátor-rudakat a kotyogóssá vált futómű miatt nemrégiben elöl-hátul cserélni kellett – nem márkaszervizben is mintegy 100 ezer forintért, s utóbbinál is fájóbb volt, hogy egy feltörés után egyetlen elrontott kapcsoló miatt a komplett vezetőoldali ablakvezérlő-panelt cserélni kellett, ez a szintén az illetéktelen behatoláskor elrontott kesztyűtartó-zár pótlásával az előbbi összeghez hasonló tételt jelentett. Japán autósságot cáfolva egy „önhibát" is produkált az FR-V, a motor hőérzékelőjét, illetve annak kábelét is a közelmúltban kellett újra váltani – ezen alkatrészek mintegy 25 ezer forintba kerültek. Még független szervizben is az előbbi tételt teszi ki egy olajcsere az előírt, szintetikus motorolajjal, s noha a közhiedelmek szerint a japán autók karbantartása költséges, a kötelező szervizek a márka saját műhelyeiben sem tragikusan drágák (a 20 000 km-es revízió díja 11 400, a 40 ezresé 31 711 forint volt).

 

Hatásosan hűt vagy fűt a szellőzőrendszer. Az ülésfűtés két fokozatban kapcsolható
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 30

 

honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 48 honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 32 honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 41

Praktikus részletek: az övcsatokat gumifül fogja, hogy üléshajtáskor ne szoruljanak be, az övek is ugyanezért rögzíthetők. A hátsó ablakok teljes egészében leengedhetők, az egész nyílásba passzoló gyári árnyékoló 17 825 forintért nem volt olcsó, de megérte az árát

 

Ha az autó szervizigényét idősíkon nézzük, 6 éves koráig gyakorlatilag csak a kötelező szervizekre volt szükség, majd következett a futómű már említett rendbetétele, illetve a hőszenzor, és a komplett gumigarnitúra cseréje. Az alufelnikre húzott 205/55 R16 abroncsméret miatt ez utóbbi tétel sem volt kicsiny, elmondható tehát, hogy az alapvetően hibamentes kocsiba 6,5 évesen hirtelen mintegy 300 ezer forint csúszott bele. Most viszont teljesen egyben van. Futóműve némán és ugyanúgy szolgál, mint új korában, ez pedig nem kis szó, mert jó csillapítást, minimális kanyarodási oldaldőlést ad. A motor továbbra is csendesen jár és jól húz, az új tárcsákkal és betétekkel izmosított fékrendszer hibátlanul teszi a dolgát. Vezethetőségével bámulatosan újautós a kinézetével, a városi horzsolásokkal és a négy gyerek által strapált utasterével az elmúlt 6,5 év nyomait magán hordozó példány.

 

Fura a kalaptartó, nagyobbik része ugyanis nem húzható el
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 50

 

honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 33 honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 34

Jól és egyszerűen variálható, 439-1049 literes és üléshajtás után is síkpadlós a csomagtér

 

Mivel ma másként nem érhető el ilyen jellegű autó, és mivel az FR-V nem csak variálhatóságával, ötletességével és helykínálatával, hanem megbízhatóságával is kiváló, az első példányaival 2,5 millió forinttól elérhető széria használtan bátran ajánlható a praktikus családi autót keresőknek. Vásárlásnál legyenek óvatosak, ha a szerkezeti elemek közül csak egy-egy apróságot is javítani kell, az bizony könnyedén rúghat több százezer forintra, míg a még gyári fényezésű, de itt-ott horzsolt lökhárítók bármikor viszonylag olcsón lefújathatók, az utastérrel pedig nyilván csodát tudna művelni egy ügyes tisztítócsapat és úgy már e példány is rögtön nem csak vezethetőségével, hanem megjelenésével is nyálcsorgató lenne. Jelen esetben azonban nem ez a cél, hanem a hétköznapi igavonás, erre a célra pedig jelenlegi, tökéletes műszaki és nem makulátlan, de alapvetően hibátlan esztétikai állapotában felel meg leginkább az FR-V.

 

Csendes és erőteljes a 6 fokozatú váltóval társított 2,0 literes benzines
honda fr v 2.0 Executive 2004 teszt 46

 

 További képek...

 

Katona Mátyás

Forrás: autonavigator.hu